Kategorie:

Rozdział 11 vs Rozdział 7: Co powinni wiedzieć właściciele małych firm

Avatar
Opublikowane przez admin

Przedsiębiorcy z natury są optymistami – nikt nie zakłada firmy po to, by zobaczyć jej upadek. A ostatnią rzeczą, o jakiej myśli większość właścicieli małych firm, gdy rozpoczynają działalność, jest ogłoszenie bankructwa. Ale porażka jest faktem i nie wszystkie firmy są w stanie ją ponieść.

To powiedziawszy, ogłoszenie bankructwa nie musi oznaczać, że Twój mały biznes jest porażką. Wiele dużych firm ogłosiło bankructwo tylko po to, aby odbić się od dna silniejszym niż wcześniej. Ale to, co stanie się z Twoją firmą po ogłoszeniu upadłości, będzie zależało od rodzaju upadłości, którą złożysz. Rozdział 7 i rozdział 11 to dwa najczęściej składane rodzaje bankructw dla małych firm, więc zobaczmy, jak się one układają.

Szczęśliwy numer 7

Rozdział 7 upadłości, zwany również likwidacją, jest prawie tak, jak to brzmi. Aktywa Twojej małej firmy zostaną zlikwidowane w celu usunięcia wszystkich długów w zamian za trwały ślad na kredycie firmy. Chociaż może wydawać się tragiczne, aby rozważać koniec drogi dla małej firmy, Rozdział 7 upadłości może być przyzwoitą opcją dla właścicieli jednoosobowych i właścicieli małych firm, którzy nie mają nic przeciwko zamknięciu sklepu na dobre.

Dla tych bardziej optymistycznych, może być możliwe, aby złożyć wniosek o upadłość Chapter 7, a następnie uzyskać drugą szansę, aby uratować firmę. Jeśli twoje małe aktywa biznesowe wystawione na sprzedaż przez bankructwo nie zostaną sprzedane, możesz mieć możliwość odkupienia ich.

Aby jednak zakwalifikować się do upadłości na podstawie Chapter 7, musisz być poniżej pewnej mediany dochodu, więc twój mały biznes może wymagać rozważenia Chapter 11.

11 a Side

Jeśli Twoja mała firma jest zbyt duża, aby zakwalifikować się do Rozdziału 7 lub nie jesteś gotowy, aby zamknąć sklep, Rozdział 11 upadłości może zapewnić możliwość powstrzymania wierzycieli podczas tworzenia nowego planu spłacania długów. Rozdział 11 jest zazwyczaj używany przez większe korporacje, które są w stanie udowodnić sądowi upadłościowemu, że mogą stać się rentowne po bankructwie, ale małe firmy mogą nadal kwalifikować się do reorganizacji.

Jeśli Twoja firma zatrudnia mniej niż 500 pracowników i ma mniej niż 2,19 miliona dolarów długu, możesz złożyć wniosek o ochronę przed bankructwem w Amerykańskim Sądzie Upadłościowym. Wkrótce po złożeniu wniosku, zwykle odbywa się „spotkanie 341” z wierzycielami małej firmy w celu omówienia finansów firmy i rozważenia planu reorganizacji. Plan ten dokładnie określi, w jaki sposób firma będzie dzielić wierzycieli na klasy i ustalać priorytety w planie spłaty. Jedno zastrzeżenie: Twoi wierzyciele będą mieli coś do powiedzenia. Zgodnie z rozdziałem 11, wierzyciele mogą głosować nad planem reorganizacji i każda klasa wierzycieli musi zatwierdzić plan zanim zostanie on sfinalizowany.

Wybór formy upadłości może być ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, ale znalezienie takiej, która pasuje do twoich potrzeb jako właściciela małego biznesu może dać twojemu biznesowi drugą szansę, lub przynajmniej pozostawić otwarte drzwi dla twojego następnego przedsięwzięcia biznesowego. Jeśli potrzebujesz pomocy, aby dowiedzieć się, który rodzaj upadłości jest najlepszy dla Twojej firmy, skontaktuj się z doświadczonym prawnikiem upadłości w pobliżu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *